A Journey of a thousand miles begins with a single step....

Wednesday, March 16, 2011

Masjidil Haram yang dirindui....


Masyaallah..Subanallah..Allahuakbar!!!..mana lagi tempat yg dpt dilampiaskan kerinduan yg sangat menyesakkan selain di sini..Betapa airmata yg menghujan turunnya yg entah dari mana..membadai rasa yg menyucuk setiap raga...Terima kasih Ya Allah..kerana memanjangkan usiaku ..mempercepatkan panggilan Agung Mu..dan aku masih berkesempatan berada di hadapan RumahMu.

Ya Allah aku membawa palitan dosa dan noda yang banyak..memohon keampunan dan rahmatMu.Ampunkan aku Ya Allah.. kerana pernah kufur akan nikmatMu..menjadi manusia jahil yang bertunjangkan nafsu..Kini aku dihadapan Baitullah..mata yg tak puas dan tak akan pernah puas menatap wajah yg menjadi kiblat umat dari seluruh pelosok ceruk rantau dunia..mata yang membasah setiap kali memandang tempat yg paling suci di dunia...bibir yg mengeletar menuturkan zikrullah memohon agar digugurkan dosa2 setiap kali langkah menuju masuk pintu-pintu masjid dari pelbagai arah..

Tawaf wada'...menandakan aku harus meninggalkan segera Bumi Mekah Al-Mukarramah..berat betul rasanya kaki utk melangkah..berkali2 langkah bersanggah..kerana di sinilah kasih ku sudah tertumpah...Tiada kata2 yg dpt digambarkan betapa kesedihan membarah dlm setiap urat nadi ku sewaktu itu..Ya Allah..luaskan dan murahkanlah rezekiku ..agar RumahMu inilah yg akan menjadi setiap kali destinasi kerinduanku pada Mu dan kalau ada rezeki dan ada keizinan Mu..juga menjadi RUMAH TERAKHIRKU....


No comments:

Post a Comment